Saturday 16 July 2011

Kecik, kerdil dan Yang Sewaktu Dengannya....T_T

Bismillahirrahmaanirrahiiim.........

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.......

Errr.......ni Sid lagi. Entah pergi mana pemilik blog nih. Takpe ye...biar Sid tulis. :)  
Hari tu Sid berpeluang untuk naik kapal terbang. First time, gayat jugak. Alhamdulillah, Sid berpeluang untuk dudukdi sebelah tingkap, so nampak la sayap kapal terbang tu dan juga pemandangan indah di bawah. Subhanallah, kemetotnye kita. Sangat-sangat kecil. Rumah-rumah dan jalan-jalan tersusun bagaikan kotak-kotak kecil. Syahdu mata memandang. Bagaimana agaknya Allah memandang kita? Maha Besar Allah, pemilik segala kekuasaan. Jangan sombong dengan Allah, kita ni kecik je.  Tapi, memandangkan penerbangan tersebut  adalah pada malam hari, jadi tak berapa nampak awan. Cuma boleh rasa gegaran bila aeroplane tu langgar awan je. Bising. 

Di bawah ada beberapa gambar awan dan langit. Sambil tengok, sama-sama kita muhasabah di mana kedudukan kita dan zikir jangan lupa ya. ^_^ Moga hadir keinsafan....insyaallah :)

Dan langit itu kami bangun dengan kekuasaan/ tangan (Kami) dan sesungguhnya Kami benar-benar meluaskannya”
-Surah  Adz-Dzariyat ayat 47-



Subhanallah........indah kan

 Dia-lah Allah yang menjadikan segala yang ada di bumi untuk kamu dan dia berkehendak (menciptakan) langit, lalu dijadikan-Nya tujuh langit. Dan Dia Maha Mengetahui segala sesuatu"
Surah Al-Baqarah ayat 29
Macam gula-gula kapas :)

Dia-lah yang menjadikan matahari bersinar dan bulan bercahaya dan ditetapkan-Nya manzilah-manzilah (tempat-tempat) bagi perjalanan bulan itu, supaya kamu mengetahui bilangan tahun dan perhitungan (waktu). Allah tidak menciptakan yang demikian itu melainkan dengan hak. Dia menjelaskan tanda-tanda (kebesaran-Nya) kepada orang-orang yang mengetahui.
-Surah Yunus ayat 5-

Saujana mata memandang......... 

Dia menciptakan langit dan bumi dengan (tujuan) yang benar; Dia menutupkan malam atas siang dan menutupkan siang atas malam dan menundukkan matahari dan bulan, masing-masing berjalan menurut waktu yang ditentukan. Ingatlah Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Pengampun.
-Surah Az-Zumar ayat 5-

Ni saje je letak...... Biase tengok kan :)

Kalimah Allah terbentuk dari awan...... MashaALLAH

Dia memasukkan malam ke dalam siang dan memasukkan siang ke dalam malam dan menundukkan matahari dan bulan, masing-masing berjalan menurut waktu yang ditentukan. Yang (berbuat) demikian itulah Allah Tuhanmu, kepunyaan-Nyalah kerajaan. Dan orang-orang yang kamu seru (sembah) selain Allah tiada mempunyai apa-apa walaupun setipis kulit ari.
-Surah Faathir ayat  13-

Errrrr.......rumah sapa ni? Subhanallah.......indah langit tu ^_^

Allah-lah Yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas ‘Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan. Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. Allah mengatur urusan (makhluk-Nya), menjelaskan tanda-tanda (kebesaran-Nya), supaya kamu meyakini pertemuan (mu) dengan Tuhanmu.
-Surah Ar-Ra'd ayat 2-
Tidaklah mungkin bagi matahari mendapatkan bulan dan malam pun tidak dapat mendahului siang. Dan masing-masing beredar pada garis edarnya.
-Surah Yasin ayat 40-
Really miss this mosque..........  T_T

Allah Maha Besar...........
Kerdilnya kita..... Lagi kalimah Allah di langit T_T
Dan Allah menciptakan padanya bulan sebagai cahaya dan menjadikan matahari sebagai pelita
-Surah  Nuh ayat 16- 
dan apabila bulan telah hilang cahayanya. dan matahari dan bulan dikumpulkan
-Surah Al-Qiyaamah ayat 8-9-

Tengok tu.....ketotnye kite.......
Hanya padaMu kami menyembah dan hanya padaMu kami mohon pertolongan


Terbang bersama bayu...~~~~~~



Langit Mesir....... Salam  rindu buat sahabat di sana...
Kapan mau pulang? =_= 



Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah malam, siang, matahari dan bulan. Janganlah sembah matahari maupun bulan, tapi sembahlah Allah Yang menciptakannya, Jika Ialah yang kamu hendak sembah
-Surah Fushshilat ayat 37-




Habis......... Sid minta maaf jika ada sebarang kekurangan. Yang baik itu datang daripada Allah jua, yang kurang elok tu datang daripada kelemahan Sid sendiri sebagai seorang hamba. =)

No comments:

Post a Comment